Iedereen die een beetje met websites bezig is die weet het, Google loves content !
Dus, als je meer bezoekers naar je website wilt hebben, dan is het een goede keus om content op je website te gaan plaatsen, het liefst op een regelmatige basis.
Google geeft namelijk voorkeur aan websites die regelmatig nieuwe content hebben boven statische websites waar weken of maanden niets aan verandert.
Maar content maken kost tijd, soms veel tijd. Zeker als je op regelmatige basis nieuwe berichten op je website zet, of video’s of podcasts maakt, het kost gewoon tijd.
Promoten van je content voor meer bezoekers
En als je nieuwe blogartikel dan klaar is, dan wil je natuurlijk dat er bezoekers op af komen. Vaak wordt het nieuwe artikel gepromoot via social media, wat natuurlijk prima is en erg goed werkt.
Maar als je weet dat een gemiddelde Twitter gebruiker maar een klein percentage van alle tweets voorbij ziet komen en zelfs leest, dan is het best jammer dat zoveel van je volgers je bericht over je nieuwe blogbericht niet zien. En er dan dus niet op klikken.
Een veel gebruikte tactiek is dan om het blogartikel nog een paar keer te promoten, zelfs tot een paar keer per dag. Op Twitter is dat geen enkel probleem, want vrijwel niemand zit constant nieuwe berichten te checken, en de kans is groot dat veel van je tweets aan je volgers voorbij gaan.
Door meerdere keren per dag hetzelfde bericht op Twitter te zetten, vergroot je de kans dat je volgers je bericht onder ogen krijgen en op de link klikken.
Zelfde artikel maar dan in een ander jasje
Ik zou dan wel aanraden om niet elke keer dezelfde tweet te gebruiken. Vaak kun je uit elk blogbericht wel een paar statements halen, en zo meerdere tweets maken, elk met dezelfde link. Als je er dan ook nog voor zorgt dat je goed kan meten op welke tweet het meest geklikt wordt, dan leer je ook nog eens welke titels en teksten het best werken bij jouw doelgroep.
Op Facebook ben ik zelf wat voorzichtiger. Ook hier rouleer ik teksten en titels, maar ik plaats nooit meer dan 3 keer per dag een status-update.
Op LinkedIn plaats ik maximaal 1 bericht per dag. Dit omdat dit toch een heel ander medium is dan Twitter en Facebook, en er lang niet zoveel updates per dag voorbij komen.
Tip: maak een Excel document waarin je bij kunt houden welke titels je voor een bepaald artikel kunt gebruiken. Zo heb ik een Excel waarin ik ongeveer 5 versies van de Twitter tekst van een artikel heb vermeld, elk naar hetzelfde artikel.
Ook heb ik met Bit.ly een verkorte URL aangemaakt, naar het juiste artikel. In een aparte kolom hou ik bij over welk onderwerp het artikel gaat (emailmarketing, hogere conversies of mee bezoekers) zodat ik kan filteren welke content ik heb voor een bepaald onderwerp.
Op het moment dat ik weer wat social media berichten moet inplannen, dan kies ik voor elk onderwerp een aantal ‘versies’ van de berichten en plan die in op Twitter, Facebook en de andere netwerken. De ‘versies’ die ik heb ingepland, verplaatst ik onderaan het document, zodat ik niet te vaak dezelfde variant gebruik.
Elke keer dat ik nieuwe content maak, voeg ik deze toe aan de Excel-file en kies een of meer varianten, plan die in, en verplaats ze naar onderen.
Op deze manier kan ik vrij eenvoudig content ‘hergebruiken’ zonder dat er steeds dezelfde berichten van me voorbij komen.
Hergebruik je content voor meer bezoekers
Tijd om zelf aan de slag te gaan ! Ik heb je een aantal tips gegeven hoe je eenvoudig meer websitebezoekers kunt krijgen, dus maak er gebruik van.
Als je hier wat aan hebt gehad, deel het dan via een van de onderstaande knoppen.