Elke emaillijst heeft er tientallen… zo niet honderden of duizenden (ligt eraan hoe groot je lijst is). Inactieve contacten…
Leads die zich in het verleden hebben aangemeld voor je lijst en die na verloop van tijd geen mails meer openden of op je linkjes klikten. Kan gebeuren natuurlijk, je kan niet iedereen geinteresseerd houden.
Maar hoe ga je hier mee om?
Uitschrijven die hap! Maar niet voordat je ze nog één keer probeert over te halen.
Hoe je dat doet? Met de ‘9 word email’. Ooit bedacht door Dean Jackson (een succesvolle vastgoed ondernemer en online marketeer)
Komt ie…
Onderwerp: Joe
Are you still looking to buy a house in Ohio?
Voor de fanatiekelingen onder ons, ja het zijn meer dan 9 woorden.
Maar daar gaat het niet om.
Dit soort emails werken nog steeds als een malle.
Waarom?
- het lijkt niet op een nieuwsbrief
- het voelt niet als een nieuwsbrief
- je probeert niet eens iets te verkopen
Op mijn eigen lijst hou ik bij hoe lang iemand niet heeft geopend of geklikt.
Na 60 dagen krijgen ze automatisch een ‘9 word email’ en als ze daar niet op reageren, schrijf ik ze automatisch uit.
Bij mij leverde het 30% reacties op, op een groep van een paar honderd inactieve contacten.
Hoe je dat doet (en nog veel meer) leer je in de Masterclass ActiveCampaign
Kun je voorstellen wat deze truc betekende toen we het bij mijn klant met een emaillijst van meer dan 20.000 adressen (waarvan 3000 inactief) gingen toepassen. Mo’ money, baby